logo-2

Το Κ.Ε.Σ.Ε. ιδρύθηκε το 2007 από τον Κωνσταντίνο Γκαρέλη με στόχο την αναλυτική παρατήρηση και μελέτη του εθισμού, των συμπεριφορών που χαρακτηρίζουν ένα εθισμένο άτομο, τον τρόπο γένεσης μιας εθισμένης προσωπικότητας και τέλος, για να αποκτήσουν κάποιο νόημα όλα τα παραπάνω, την θεραπεία.

Έτσι το 2008 ξεκίνησε να λειτουργεί το θεραπευτικό Κέντρο «Απεξάρτηση» με στόχο την θεραπεία του εθισμού, με πραγματικά αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα 88%.

Στα 10 χρόνια λειτουργίας μας έγινε μια πολύ σημαντική διαπίστωση μέσα από τη κλινική παρατήρηση και από την θεραπευτική διαδικασία. Αυτό που πιστεύαμε ότι ήταν το αίτιο που οδηγούσε τους ανθρώπους στη χρήση ουσιών, αλκοόλ, ο εθισμός δηλαδή, ήταν και αυτός αποτέλεσμα. Το σύμπτωμα δηλαδή μιας άλλης αιτίας, η αιτία αυτή είναι μια «ασθένεια – δυσλειτουργία – του Είναι».

Αυτό από μόνο του άρχισε να μετατρέπει το κέντρο μας σιγά-σιγά από ένα κέντρο απεξάρτησης σε μια σχολή του «Είναι». Παράλληλα αρχίσαμε να δεχόμαστε αιτήματα βοήθειας από ανθρώπους που δεν είχαν κανένα πρόβλημα εθισμού με την τυπική έννοια του όρου δηλαδή χρήση ουσιών, αλκοόλ, τζόγου κλπ αλλά που αντιμετωπίζουν θέματα τα οποία τους εμποδίζουν να είναι καλά με την ζωή τους, τον εαυτό τους και δεν τους επιτρέπουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους και να τα κάνουν πραγματικότητα.

Αυτοί οι λόγοι μας οδήγησαν στην δημιουργία της Σχολής του Είναι, «School of being» που απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ

Η δυσλειτουργία του «Είναι» προκαλεί την έλλειψη της ικανοποίησης, της χαράς και της δημιουργίας στην ζωή ενός ανθρώπου. Τα αίτια αυτής της δυσλειτουργίας πρέπει να τα ψάξουμε στην διδαχή – εκπαίδευση που έχουμε πάρει για αυτό τον κόσμο, αυτή τη ζωή από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον και από το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Είναι φανερό ότι έχουμε διδαχθεί/εκπαιδευτεί στο πώς να αποτυγχάνουμε και όχι στο πώς να επιτυγχάνουμε. Ως αποτέλεσμα αυτού έρχεται η δημιουργία μιας πεποίθησης η οποία λέει: «Δεν μπορείς να πετύχεις, δεν είσαι ικανός, δεν είσαι αρκετός επομένως δεν αξίζεις, δεν δικαιούσαι να είσαι χαρούμενος και ευτυχισμένος αλλά και όταν είσαι πρέπει να ανακαλύπτεις τρόπους να το χαλάς, να σαμποτάρεις τον εαυτό σου».

Σκοπός της ίδρυσης της «Σχολής του Είναι» είναι η ανατροπή αυτής της οπτικής έτσι ώστε να μπορέσει το άτομο να βαδίσει προς την αυτάρκεια και επομένως προς την ακεραιότητα και την ολιστική επιτυχία (προσωπική, οικογενειακή, κοινωνική, επαγγελματική, οικονομική). Το αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής φέρνει και την ποιότητα στην ζωή του ατόμου (feel good). Αυτό δεν διδάσκεται αλλά βιώνεται επομένως ο σκοπός της ίδρυσης της «Σχολής του Είναι», δεν είναι να διδάξει αλλά να εμπνεύσει ώστε το άτομο να διδαχθεί από τον εαυτό του, να γίνει μαθητής του εαυτού του.

Μότο μας είναι: «όποιος γνωρίζει δεν διδάσκει και όποιος διδάσκει δεν γνωρίζει».

 

Ο ΤΡΟΠΟΣ

Μέσα από την 11ετή εμπειρία μας και την κλινική παρατήρηση καταφέραμε να κωδικοποιήσουμε τα στάδια μιας διαδικασίας η πρακτική εφαρμογή της οποίας οδηγεί σε ήπια αλλά ουσιαστική ανατροπή των πεποιθήσεων που καθηλώνουν την ύπαρξη του ατόμου και του στερούν την ποιότητα ζωής.

Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει 5 βασικά σημεία οδηγούς. Η εφαρμογή και τήρηση τους αποτελεί ασφαλιστική δικλείδα της αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Αυτά είναι:

  1. Εκγύμναση
  2. Διατροφή
  3. Έλεγχος ύπνου και αναπνοής
  4. Αυτοπαρατήρηση
  5. Αποδοχή συναισθημάτων με αποτέλεσμα την αποδοχή, στήριξη και εμπιστοσύνη στον Εαυτό.

Τα 5 αυτά σημεία, παρ’ ότι φαίνεται εύκολο, αποδεικνύεται ότι είναι πολύ δύσκολο το άτομο να τα εντάξει στην καθημερινότητα του. Η δυσκολία έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι η εφαρμογή τους δεν έρχεται ως αποτέλεσμα διδασκαλίας αλλά ως βίωμα. Πρόκειται δηλαδή για μια διαδικασία αυτογνωσίας – μαθητείας του Εαυτού. Αυτό ακριβώς επιτυγχάνεται μέσα από τις ομάδες της «Σχολής του Είναι».